dimarts, d’octubre 28

35 dies sense ADSL a casa

Recentment vaig fer un trasllat de pis, doncs bé, ja m'esperava que estaria uns quants dies sense internet, però mai m'hagués esperat que arribaria a estar 35 dies sense ADSL i 2 setmanes sense telefon.
Primer va ésser la llarguíssima espera abans els tècnics de telefònica es van dignar a traslladar-me la línia amb el mateix nº de telèfon al pis nou, això va trigar gairebé 4 setmanes des que ho havia demanat quan encara vivia al pis vell. Després el 9 d'octubre, el mateix dia que vaig aconseguir que em connectessin el telèfon vaig trucar al meu ISP (abans era wanadoo ara orange), perquè em fessin el trasllat de l'ADSL amb trucades de l'antic domicili al nou, com que sempre m'havia funcionat bé, doncs vaig pensar que era millor quedar-me i no canviar...
El divendres de la setmana passada , i despreś d'haver-hi trucat 3 o 4 cops insistint, em vaig adonar que el router vell finalment sincronitzava, i per tan ja hauria de tenir connexió, però em faltava completar la configuració de la connexió per al router.
En teoria avui acabava el termini perquè em fessin l'alta, tingués el router nou i una carta amb la configuració adequada. Doncs de moment no m'han enviat el router nou, ni m'han enviat cap carta amb la configuració, tot i que finalment he aconseguit connectar-me a internet. Ahir després de fer moltes proves amb la configuració vaig trobar la que és correcta: resulta que per casualitat es fa servir el mateix nom d'usuari que la tarifa plana de mòdem que m'havien ofert mentre no tenia connexió, i la resta de paràmetres els he trobat per internet.
Per si algú li passa ho reprodueixo aquí:

nom usuari : nomlogin@orangeadsl
IP : dinàmica
Protocol : PPPoA
VPI/VCI : 8/35
Encapsulament: VC-MUX
DNS : la ip del router.

En fi, no es pot dir que el tracte sigui massa bo, i a més la velocitat de sincronització oscil.la entre 3500 i 4300 kbps (força lluny dels 6000). Si la cosa no millora i no m'envien el router hauré de protestar d'una forma una mica més enèrgica.
És una mica penosa la forma amb la que les companyies de telefonia i els proveïdors d'accés a internet tracten als clients en aquest país, no m'estranya que la productivitat sigui tan baixa si en un sector tan fonamental com aquest et tracten així. Però malauradament, és un fet força generalitzat i no hi ha massa alternativa a part d'esperar i espavilar-te pel teu compte.