divendres, de juliol 7

Windows 10 (activat).

Feia dies que volia instal.lar el Windows 10 des de zero al meu PC de sobretaula. La meva intenció al principi, era fer la instal.lació sense un número de sèrie, perquè, malgrat no es pot canviar el fons d'escriptori ni el tema, el pots fer servir tant de temps com vulguis sense activar.
Mentre feia la instal.lació, que per cert és molt ràpida (menys de 20 minuts), vaig recordar que fins fa un any, es podia actualitzar del Windows 7 al 10 de forma gratuïta, i se'm va acudir de fer servir el número de sèrie del Windows 7 que em venia amb el portàtil. 
Doncs resulta que es va activa la còpia sense cap problema! Suposo que la única restricció que hi deu haver és l'edició, és a dir, si el portàtil va amb el Windows 7 Home, has de fer la instal.lació del Windows 10 Home, i si va amb el 7 Pro pots fer la instal.lació del 10 Pro.
Un cop feta la instal.lació vaig voler comprovar que s'havia activat:



Pel què fa al sistema en si mateix, el trobo molt ràpid, sobretot a l'hora de carregar (arriba a l'escriptori en 10 segons), i de moment és molt estable. La única cosa que no em convenç, és el menú d'inici, però suposo que és qüestió d'acostumar-s'hi.
Així que si teniu un portàtil vell que va amb el Windows 7 i porta un número de sèrie, el podeu fer servir sense problemes per activar una còpia de Windows 10, sense cap problema. Sempre va bé de saber-ho, penso que és molt millor això que fer servir mètodes "alternatius" que ves a saber què t'instal.len dins l'ordinador.