dissabte, de juliol 19

muntant un PC petit (HTPC)

Recentment em van donar un ordinador vell que volien llençar a la deixalleria. El problema que tenia és que deien que es reiniciava sol. Jo, de seguida vaig pensar que era el sistema operatiu i vaig intentar instal·lar el Windows 8 en el mateix ordinador. Un cop feta la instal·lació neta, l'ordinador funcionava perfectament, i vaig comprovar de seguida el maquinari que portava:

  • Athlon64 X2 5600+ (doble nucli, 2.9 GHz)
  • Placa base ASUS M2N-MX SE Plus
  • 4GB DDR2 800 (bé, de fet en portava 2, però els vaig substituir per 2 de 2 buscant entre les moltes capses i armaris que tinc plens de components vells)
  • Disc dur de 160GB.

Em va semblar que era un equip prou decent com per intentar trobar-li algun ús, però el problema és que la caixa era molt grossa per la placa que tenia, i a més a més l'interruptor no funcionava i s'havia de fer "un pont" per engegar l'ordinador:



Per tan, vaig decidir de canviar la caixa i vaig fer una visita a la botiga on havia comprat el meu pc, i em van oferir una Tacens orum amb una font d'alimentació de 400W per menys 50€ tot plegat. 
Tot seguit us descriuré el procés per muntar aquest PC pas per pas.

Pas 1 : Aquí podeu veure la font d'alimentació i la caixa un cop treta la tapa



Pas 2 : identificar les badies on hem de muntar la unitat DVR-RW i el disc dur.


Pas 3 : cal treure les badies del  la unitat òptica i el disc dur abans de tot.


Així queda la caixa sense les badies per la unitat òptica i el disc dur :



Pas 4 : col·locar la unitat òptica i el disc dur dins de l'espai reservat en les badies corresponents.


Pas 5 : col·locar la font d'alimentació dins la caixa i collar-la a la caixa.



Pas 6 : posar la carcassa amb els badies per la unitat òptica i disc dur a la caixa.


Pas 7 : posar la placa base dins la caixa, subjectar-la amb cargols, i connectar els cables d'alimentació, dades i frontals.


Pas 8 i final : tornar a posar la tapa i collar-la perquè quedi fixa


Aquí podeu veure la caixa des de la part posterior i frontal:





Després del muntatge, vaig comprovar que funcionessin tots els connectors frontals (USB i audio), i vaig donar per finalitzada la construcció d'aquest projecte.
L'ordinador funciona perfectament, la caixa no és molt gran i estèticament és agradable. La única pega que hi trobo és que és un xic sorollosa. Però podent muntar un PC sencer per 45€ no ens podem queixar massa.
Actualització : he encarregat una targeta gràfica nvidia Geforce GT 210 amb sortida HDMI per accelerar el rendiment amb els videos amb alta definició, que amb la gràfica integrada , que només té sortida analògica VGA, "li costa" una mica.