dilluns, de març 21

Athlon64

Fa una setmana vaig encarregar un processador Athlon64 3400+ en socket 754 i la placa corresponent (una Gigabyte K8Ns). El dissabte passat em va arribar el material el tenia muntat i el vaig passar a recollir a la botiga.
Pensava que amb sort no caldria reinstal.lar l'XP, perquè abans tenia una placa amb el xipset nvidia nforce2 ultra400, i la nova té xipset nvidia nforce3, i al ser del mateix fabricant estaria de sort, però no... no acabava d'arrencar mai i em vaig decidir per formatar la partició de sistema i instal.lar de zero. Un cop feta la instal.lació de l'XP, el SP2 i tots els drivers, vaig anar a instal.lar el panda 2005, però per alguna raó desconeguda l'ordinador es reiniciava sol cada cop que arribava a l'escriptori. Per més pega, no es deixava desinstal.lar, i vaig optar per tornar a fer la instal.lació i posar el Panda 2004, perquè total l'XP va trigar uns 15 minuts a instal.lar-se (amb el vell trigava 25). Aquest cop es va instal.lar bé i ja funciona sense problemes.
Una conseqüència de la reinstal.lació de l'XP o altres windows, és que si tens instal.lada alguna distribució de Linux, normalment esborra el gestor d'arrencada, i per tan, et provoca un problema afegit. Això ja ho havia resolt una vegada quan tenia el Mandrake, arrencant amb el CD d'instal.lació i escrivint "linux rescue", gairebé ho feia tot sol.
Però amb el Fedora és una mica complicat, suposo que són coses del grub, i no me'n vaig sortir. Com que darrerament també tenia problemes amb les unitats USB, vaig optar per reinstal.lar de zero també, i em vaig trobar amb la "desagradable" sorpresa que les X no funcionaven. Vaig recordar un altre cop que havia resolt aquest problema arrencant des d'un LiveCD d'Ubuntu, i copiant el fitxer de configuració de les X (/etc/X11/xorg.conf). Ho vaig tornar a fer, i si , funciona, però surt un error tot estrany que m'hauré de mirar.
Com veieu, cada cop que et canvies la placa base, tens feina per una bona estona, sort que estic de vacances :D.
Estic preparant ara tot un seguit de posts sobre el rendiment d'aquest nou procesador i el sistema en general comparat amb l'antic, i com que hi ha moltes proves ho aniré fent de mica en mica.