divendres, de març 31

Configuració Alta

Per acabar la ronda d'articles sobre recomanacions de configuracions, acabarem amb la configuració alta, la que a hores d'ara tothom desitjaria tenir, amb potència de sobres per a qualsevol mena de programa/tasca. Evidentment el seu preu és força més elevat que la de les configuracions bàsiques i mitjana, però té un rendiment molt elevat, i un preu, tot i que alt, encara és assequible. Tampoc m'he volgut passar i posar una configuració de més diners, perquè ho considero simplement una bestiesa. De totes maneres aquesta configuració no la recomanaria per a un usuari normal, jo la trobo excessiva, només la recomanaria a aquella gent que necessita l'ordinador per treballar i necessita la màxima potència, o qui li hagi tocat la loteria. Vegem doncs la configuració:


El microprocessador és un 3700+, que representa la gama mitjana-alta de CPU's d'AMD per a socket 939, amb controladora de memòria dual channel, que ara mateix, té un rendiment molt elevat amb un preu que no es dispara.
La memòria és un dels aspectes on val la pena tirar llarg, i he escollit un kit de 2GBytes, amb latències baixes d'OCZ, una marca amb bona garantia de qualitat.
La placa base és d'Asrock, un fabricant que es destaca per la seva excel.lent relació qualitat-preu. La placa porta xipset ULi, no gaire conegut, però amb un bon rendiment, i sense els problemes de les plaques amb l'nforce4, i a més la placa suporta el protocol NCQ pel disc dur.
Sobre la tarja gràfica, està basada en la GPU 7900GT de nvidia, que dóna un rendiment altíssim en qualsevol joc de darrera generació amb un preu que tampoc es dispara en excés.
Hi he incorporat una tarja de so addicional, perquè, si bé les targes de so integrades darrerament tenen una molt bona qualitat, la SB X-Fi, les supera amplament en prestacions, relació so-soroll, qualitat de reproducció, potència de sortida, i prestacions com l'EAX 5.0 que fan més realistes els jocs.
El disc dur, sense gaires dubtes un Seagate, per la seva gran fiabilitat, bon rendiment, i baix nivell sonor, amb una capacitat més que suficient de 300GBytes i el protocol NCQ, que millora el rendiment.
Sobre les unitats òptiques, he triat un lector i una gravadora LG's, pel seu excel.lent rendiment, fiabilitat i preu molt baix, i una disquetera per si de cas.
Sobre la caixa, he triat una Thermaltake Tsunami, tota d'alumini, amb un disseny molt atractiu i amb una finestra lateral que permet veure l'interior de la nostra "supermàquina", i que a més està molt ben ventilada i disposa d'espai de sobres per ampliacions.

La font d'alimentació també de Thermaltake, és de bona qualitat, amb una potència de 460W, més que suficient per l'equip que tenim, i fiable.
De monitor, he triat un Acer TFT de 20 polzades panoràmic, que permet anar més enllà de la resolució dels monitors de 19 (1280x1024, la mateixa que els de 17) assolint una resolució de 1680x1050 , i amb un temps de resposta força baix de 8ms, amb un preu no massa elevat.

Per acabar de completar, un teclat Logitech negre de bona qualitat, i un ratolí òptic també de Logitech, tots dos amb fils, per evitar-nos els mals de caps de les bateries i piles dels teclats i ratolins sense fils.

9 comentaris:

Anònim ha dit...

He de dir que per l'experiència que he tingu jo.. el reproductor marca LG solen acavar KO massa aviat del que es desitjaria.. aquesta és la meva experiència, ja diuen que la vida dels aparells electrònics es exponiencial, i no se sap si durarà molt o poc.

mai9 ha dit...

scolta, la imatge de la taula (de 413x290) torna a estar mal escrita en html (417x293).

Jo no em gastaria 500€ per un monitor de resolució 1600x1000, perquè em sembla un de 1200x1000 val la meitat. Però per un equip de configuració alta, jo agafaria el monitor Dell 2405 que val 1000€ amb resolució 1900x1200, que ja és molt diferent. Ja sé que són mil euros, però crec k val la pena.

una pregunta, val la pena la RAM de OCZ enlloc de Kingston? ja suposo k si pk per això l'has escollit, però a veure si puc entendre pk ;)

Jordi ha dit...

virtual: doncs que estrany, jo he tingut uns quants lectors i gravadores de CD i de DVD de LG, i sempre m'han funcionat bé, i quan vaig canviar la gravadora de CD's per una de DVD's, la gravadora la vaig posar en el pc del meu nebot i encara li funciona perfectament... potser tens mala sort :)

mai9: no sé perquè sempre es fot un liu quan intento posar imatges de segons quin tamany, però un cop vaig posar una taula editada amb HTML a ma, i em feia coses rares al visualitzar-la. Sobre lo dels monitors, si vols una resolució millor que un TFT de 17, que a hores d'ara jo començo a trobar escassa, te n'has d'anar com a mínim a un de 20, que costa la meitat del que tu dius pràcticament :)
Sobre la memòria RAM OCZ, té l'avantatge que té latències més baixes que la ram Kingston normal, permetent un millor rendiment, i a més permet fer "overclock". La latència, simplificant, és el nº de cicles de rellotge que han de passar abans no pots fer una operació de lectura o escriptura sobre una posició de la memòria.
També podries fer servir memòries de Kingston en la seva variant HyperX, que té latències més baixes.

mai9 ha dit...

i el meu raonament és k pagar 500€ per un que només té 400 pixels més, és tontaria. I que el de 1900x1200 és realment un altre món i, encara k valgui 1000 val la pena.

Jo estic amb un d'aquests de 1900x1200 i un de 1024+768 i em falta espai.

Com dic, per una configuració alta, el de 1600x1000 és llançar diners, al meu entendre. Encara k entenc k si no has estat davant d'un de 1900x1200 pensis k 1000€ és car, però penso k és una decisió correcta.

Anònim ha dit...

I creieu que akesta placa base val la pena per una configuració aixi??? JUAS!!! N'hi han de millors eh! I la placa base no es que sigui una tonteria...

Jordi ha dit...

Anònim:

El fet que una placa sigui barata, no vol dir que sigui dolenta, i aquesta és una evidència d'aquest fet. A més té un bon rendiment i incorpora un xipset que no té cap dels problemes dels xipsets de nvidia (el nforce4).

Anònim ha dit...

Pues jo a me novia li he comprat aquest finde l'ordinador per peces (m'ha tocat montarho V_V') i per molt menys tb es pot tindre algo bonet...

Configuració:
AMD Athlon64 3500+
Placa Asus A8N-SLI SE (si no recordo malament)
Mem Kingston DDR400 1GB
VGA GForce FX 6600 512MB PCI-Express
HD Seagate 250GB SATA
Reg.DVD LG negra (1r preu)
Caixa Modding (no tinc la referencia pro es molt wapa)

Disketera, Monitor, Teclat, etc... "reciclat".

Preu total: 620€

L'he estat provant amb un parell de jocs i deu ni dor com tira... (abans tenia un PIII 450Mhz i sense tarja 3D xDD)

Jo demoment em quedo amb el meu Katmai 500 Mhz i per molts anys (o aixo espero)

Per cert, el moodle esta off (precisament nava a veure el PDF de seguretat de win2k per fer feina) podries mirarho? Mersi.

Edgar.

Jordi ha dit...

Darkzone: bon ordinador, però una placa amb SLI? Espero que no t'hagi sortit gaire cara...
Per cert, la placa aquesta porta nforce4, sort que no has comprat cap disc dur SATA Maxtor que haguéssis tingut problemes. I per si de cas no compris una SB X-Fi, que tampoc es porten gaire bé amb l'nforce. Lo altre em sembla bé, potser una 6600 és excessiva, si no jugues, ara que si l'aprofites tu, doncs d'acord.
Jo també vaig tenir un p3 del tipus katmai (un 450), anava força bé, la veritat, i va ser el darrer intel que vaig comprar, i de fet encar el fa servir un nebot meu, després de 7 anys.
De totes maneres, ara per 4 durus pots comprar una placa un sempron i ram, per si algun dia t'animes.
Sobre lo del moodle, era una incidència de la xtec que ja s'ha resolt avui mateix, i els materials ja estan disponibles.

Anònim ha dit...

a mi la caixa no m'agrada.... aixo va mes a gustos que cap altra cosa. A mes, imagina't que ets un professional que la vol pel seu negoci... no es serio. Jo en posaria una de mes discreta, i si pot ser, silenciosa.