diumenge, d’abril 27

2 problemes amb Ubuntu 8.04

He pogut instal·lar la Ubuntu 8.04 en un dels ordinadors que tinc i m'he trobat 2 problemes. En primer lloc, tot i especificar durant la instal·lació la llengua Catalana, m'he trobat que tenia totes les aplicacions en anglès, i he hagut d'instal·lar manualment tots els paquets de traducció al Català de l'entorn gràfic i aquestes aplicacions.
Per altra banda, un altre problema que m'he trobat és que després d'activar el driver propietari de l'ATI (tinc una Radeon X1950 Pro amb 256MB AGP), a l'inciar la sessió en l'entorn gràfic, quedava tota la pantalla en blanc, i només es podia veure el cursor.
Per resoldre-ho he hagut d'inciar la sessió en mode a prova de fallades i desactivar el driver propietari, però ara, ja no disposo de cap mena d'acceleració 3D amb aquesta gràfica. El curiós del cas és que amb la Ubuntu 7.10, el tenia instal·lat i no m'havia donat cap mena de problema.
Si teniu una ATI i instal·leu la Ubuntu 7.10, de moment no és gens recomanable activar el driver propietari, fins que no es resolgui el bug.