dilluns, de juny 13

Fedora Core 4 !!!

Avui mateix s'acaba de publicar la quarta versió d'aquesta popular distribució que prové de Red Hat. Fedora és una distribució sota la llicència GPL i que fa disponibles les imatges ISO per a la descàrrega el mateix dia de la seva publicació (a diferència d'altres distribucions com Mandriva, SuSE).
Fedora és una distribució que es caracteritza per la seva facilitat d'instal.lació i actualització, una gran quantitat de paquets disponibles. En el moment de la seva publicació és la que conté les darreres versions de gairebé tots els paquets, i el DVD d'instal.lació conté més de 2.5GBytes d'informació.

Entre les novetats que inclou podem destacar:

- nucli 2.6.11
- entorns d'escriptori Gnome 2.10 i KDE 3.4
- OpenOffice versió prèvia 2.0 (1.9.104-2)
- navegador Mozilla Firefox 1.0.4-4
- Paquets de servidor com ara Apache 2.0.54-10, MySQL 4.1.11-2, PHP 5.0.4-10
- Compilador GCC 4.0.0-8

entre molts d'altres

Podeu descarregar la imatge en DVD des d'aquest enllaç:

ftp://ftp.chl.chalmers.se/pub/fedora/linux/core/4/i386/iso/FC4-i386-DVD.iso

Si disposeu d'un PC amb un Athlon64, podeu descarregar la imatge en DVD des d'aquí:

ftp://ftp.chl.chalmers.se/pub/fedora/linux/core/4/x86_64/iso/FC4-x86_64-DVD.iso

Jo ja estic baixant la versió per AMD64 i ja us comentaré les meves impressions en un post posterior.

2 comentaris:

Adagio ha dit...

Jo tb m’estic descarregant aquesta distribució. Espero que posis les teves impressions xD... Ei tinc Ichthux 0.5... és idèntic al knoppix xo amb una biblia! jeje

Jordi ha dit...

Si tornes a mirar la pàgina veuràs que el darrer post parla de les meves primeres impressions sobre aquesta distribució.
Espero que et vagi tant bé com a mi.
Curiós això del Knoppix amb una bíblia...