dijous, de gener 7

Mal rendiment de la Sound Blaster X-Fi PCI amb els jocs en Windows 7.

Aquests dies he estat avaluant la darrera versió de Windows 7 en la seva versió enterprise, que us podeu descarregar des d'aquí.
Aquesta versió d'avaluació és vàlida duran 90 dies, temps suficient per fer-se una idea del funcionament del nou sistema operatiu de Microsoft.
Les meves impressions a nivell d'usuari, són relativament bones: el rendiment és semblant al que obtenia amb Windows XP, i millor que Windows Vista a la mateixa màquina, i la versió de 64 bits permet aprofitar totalment els 4GB de RAM del meu ordinador. De totes maneres, jo no faria servir-lo en una màquina amb menys de 2GBytes.
Però a part d'això, també volia avaluar el rendiment en jocs (bàsicament Left 4 Dead i World Of Warcraft).
Inicialment vaig trobar el rendiment força decebedor, la majoria dels jocs que he provat s'encallaven de tant en tant, fent la experiència força desagradable, quan en Windows XP funcionaven fluïdament.
Com que semblava que baixava el rendiment s'encallava el so, se'm va acudir de treure la targeta de so PCI (Sound Blaster X-Fi), i fer servir la integrada. Ves per on, el rendiment en jocs de la integrada és força millor, com quan executava el Windows XP. La pega és que la música no se sent tant bé amb el xip de so integrat a la placa base.
De moment faig servir la targeta de so integrada i la Sound Blaster X-Fi està fora de la caixa de l'ordinador, espero que treguin nous drivers per a Windows 7, que permetin millorar el rendiment, si no, em pensaré d'abandonar el Windows 7 per jocs i retornar a l'XP.
Una mica trist el suport de drivers de Creative Labs, que de fet, no funcionava en Linux fins al kernel 2.6.31. En canvi, un xip de so integrat Realtek, té un suport per a Windows 7 i Linux molt millor. Realment m'ho pensaré molt bé abans de comprar-me cap altra targeta de so i no fer servir la integrada a la placa base.