dimecres, de juliol 26

Maxtor, 2on intent.

El disc dur que vaig comprar fa uns dies i que tants problemes i molèsties em va causar, va ser retornat a la botiga, i em van tornar els diners. Allà em van dir que no podien trobar un altre model de la mateixa capacitat, i que era un problema de la placa (una Gigabyte K8NS) amb tots els dics durs grans (?!).
Vist això, me'n vaig anar a una altra botiga on abans solia comprar-hi sovint (ara no tant, està molt lluny de casa meva!), i em van donar un altre disc dur de 300Gigues Maxtor, però aquest cop Serial ATA 1 (no 2, com l'anterior).
En aquest disc dur he aconseguit instal.lar el WinXP SP2, tot i que al segon intent: el primer cop va fallar a l'intentar instalar els drivers de la placa base baixats de www.nvidia.com.
El segon intent, vaig instalar els drivers que anaven amb el CD de la placa base, i aleshores va funcionar bé.
Un cop aconseguit això, vaig voler instal.lar Ubuntu i Fedora per AMD64.
Ubuntu es va instal.lar correctament, però el gestor d'arrencada (GRUB), no permetia arrencar Windows. Veient això, vaig instal.lar Fedora per a processadors de 64 bits, i no va ni instal.lar el GRUB. Ho vaig fer jo després manualment, i vaig aconseguir que arranqués tant el WinXP com Fedora, però amb el "petit problema", que quan Fedora arribava a la detecció de la tarja de so es quedava totalment penjat, bloquejat, congelat, i no hi havia manera de continuar.
Potser provaré la versió de 32 bits de Fedora, o instal.lant de nou amb el disc dur ide desconnectat (ara tinc el serial ata de 300GB i un IDE de 160GB), o potser m'espero a que surti la versió 6 per instal.lar-la.
En fi, aquests trastos mai em deixaran de sorprendre: quan et penses que saben com reaccionaran, et sorprenen de forma inesperada.